Hirdetés:

Nem létező korkedvezménnyel toboroz a Tüke Busz?

Legalábbis félreérthető cikkel emelkedik ki a buszos cégek szürke tömegéből a Tüke Busz. Sajnálatos, de a mítoszrombolás hálátlan szerepe már megint nekünk jutott. Kiderült az is: van, aki hiába jelentkezik a céghez…

autóbusz3Az önkormányzati portálnak erről a cikkéről van szó.

„Kinek van kedve féllábbal a nyugdíjban – ha már ott a korkedvezményre a lehetőség – még mindig gályázni” – teszi fel a kérdést a szerző. Ezt nem tudtuk másképp értelmezni, mint hogy a Tüke Busznál korkedvezményt kapnak vagy kaphatnak a sofőrök, ezt pedig kissé kétkedve fogadtuk. Az évek óta a buszos szakmában több szakszervezet vezetőjeként dolgozó Hofekker Ferenchez fordultunk, gyanúnk pedig beigazolódni látszik.

– Az ominózus mondattal roppant félreérthető módon fogalmaz a lap, bár számomra pár korábbi cikk ismeretében ez nem volt meglepő – mondta Hofekker Ferenc. – Nem tartom szerencsésnek, hogy félreérthető módon azt sugallják az emberek felé, mintha lenne korkedvezményre lehetőség.

A cikk maga arról szól, hogy miközben országos probléma a sofőrhiány (is), bezzeg Pécsen százan is jelentkeztek a Tükéhez. Mert lehet másképpen is csinálni. Állítólag.

– Szerintem legalább ekkora kérdés, hogy miért kell száz embernek ott állnia a küszöbön – mondta a szakszervezeti vezető. – A cég igazgatósági elnöke által említett képzés egy országos projekt része, pályázni kellett rá. Jó, hogy van, amúgy százezrekbe kerül. Azt pedig, hogy a Tüke Busznál életpályáról beszélnek, örömmel és némi büszkeséggel vettem, hiszen ez eddig csak a szakszervezet szótárában szerepelt. Annak is örülünk, hogy végre bevonták a rendőrséget is, hiszen több éve kértem, hogy kössünk egy ehhez hasonló megállapodást.

Ám hibádzik itt egy-két dolog. A nyilatkozó Gelencsér Gyula egyebek mellett arról beszélt, hogy a pénz mellett a kiszámítható jövőt kereső fiataloknak fontos még a „a megbízható munkaadói háttér, a bejelentett munkahely, a kiszámítható munkaidő. A Tüke Busznál ráadásul cafeteriát, éves családtagi bérletet, önkéntes nyugdíjpénztári hozzájárulást és képzési lehetőséget is biztosítanak.”

Akkor nézzük:

„megbízható munkaadói háttér” – rövid időn belül több dolgozó előbb a Pécsi Közlekedési Zrt-től a Tüke Buszhoz, majd onnan a Biokomba ágyazott Mobilitási Központhoz került.

„bejelentett munkahely” – nem akarjuk tudni, ha másmilyen is van, főleg önkormányzati berkekben, de ez azért elég minimalista ígéret.

„kiszámítható munkaidő” – több sofőr épp emiatt fontolgatja a felmondást: arra panaszkodnak, hogy késik a havi vezénylés, néha pedig még a napit is megváltoztatják.

„cafeteria” – ugyan nem Gelencsér Gyula, hanem Árki Sándor vezette akkor a céget, de ezt a juttatást 2013 március 31-ével elvették a Tüke dolgozóitól, akik csak a szakszervezet kitartó tárgyalásainak köszönhetik, hogy visszakapták.

„éves családtagi bérlet” – ezt akkor vették el a dolgozóktól, amikor átléptek a PK-ból a Tüke Buszba. A szakszervezet hosszú tárgyalások árán tudta visszaszerezni egy részét, a helyieket. Az országos szabadjegyeket végleg elvesztették a dolgozók, összesen több százmilliós kárt elszenvedve.

„önkéntes nyugdíjpénztári hozzájárulás” – ennek az elvételét is belengették már bértárgyaláson, a többit lásd feljebb.

– Mostanában sokan megkérdezték, hogy ha most kezdeném, akkor is a buszsofőr szakmát választanám-e – mondta Hofekker. – Azt kell mondjam, jelenlegi ismereteimmel Magyarországon nem kezdeném el! Sajnos sok kollégám hasonló véleményen van. Viszont már régóta vagyok a cégnél, szívesen vezetnék újra. Fel is ajánlottam a társaságnak, de ebben a munkaerő-hiányos helyzetben valamiért nem engedték. Ezt nem is kommentelném…

A cikk forrása: pecsistop.hu

Ezt a cikket olvasta már?
Hirdetés: